Sunday, July 15, 2007

RAPID KL


jam dah menunjukan 11.30 malam waktu kl
dah sekitar 10 menit dalam bus yang tak jalan2 lagi, menunggu penumpang dan jadwal bertolaknya
5 abang2 melayu datang dan duduk di kerusi masing2
''alah 2 ringgit je, itu pun nak berkira ker?'' kat seorang yang berbaju merah
''2 ringgit duit juga'' jawab yang berbaju biru.
mereka bercakap dengan logat utaranya di campur logat klnya.
''bang kan abang dah ada tiket tu.'' gue mencelah
''memang kenapa dengan tiket ini?'' tanya yang berbadan besar
''tiket tu boleh guna lagi, dengan rm2 dan naik rapid kl tiket tu boleh digunakan sepanjang hari" gue menjelaskan
''jadi abang semua tak payah nak bayar tiket lagi''jelas gue. gue diam sekejap. '' ada juga orangg malaysia ni yang tak pandai dan tak tahu naik bas.
maklum lah ramai orang sini pake mobil dan malas nak naik bas.
''alamak'' kata seorang yang berbaju hitam.
''apasal'' tanya yang berbaju merah
''tiket aku dah aku buang dah tadi.''kata yang berbaju hitam
kawan2nya semua mentertawakan dia.'' so dia mesti bayar lagi la n''i kata yang satu lagi.
setiap hari gue selalu naik bas rapid kl soalnya hemat banget deh. coba bayangkan dengan rm 2 kita bisa kelliling kl atau lembah klang spanjang hari
dengan keadaan bas yang masih bagus dan berhawa dingin..hhmm nyaman banget.gue melamun terbayang negeri kukalau di jakarta kapan bisa kayak begini.perkhidmatan yang bagus dan murah,dan banyak lagi jasa yang di berikan seperti pelayanan untuk orang yang kurang upaya dan warga tua. tak lama kemudian gue terlelap

No comments: