Friday, August 03, 2007

ARAB


arab

hari ini dan bertengahan tahun biasa nya ramai para pelancong dari timur tengah datang ke malaysia
''saya mahu pinggan dan tray '' kata lelaki arab tersebut dia datang dg perempuan memakai baju hitam dan burka hitam yang menutup wajah nya.
‘’kami tak menggunakan tray dan pinggan encik ‘’. kita menggunakan macam ini sahaja
ida menjelaskan.
kebiasaan orang arab kali kalau mau makan mesti pakai tray atau piring
tapi di tempat kami tidak mengunakan nya.

setelah di jelaskan si arab itu baru mengerti

ida keheranan melihat ornag arab itu terutama pihak perempuan yang makai burka
'' bang gimana cara perempuan itu makan ya? dengan keadan macam itu?? dia tanya gue keheraanan

‘’kamu belum pernah lihat orang arab pakai burka makan ker?’’ tayanya gue
‘’belum’’ jawab ida ringkas
‘’ kejap lagi kau akan nampak dan tengok orang arab itu makan.’’ Kata gue
tak lama asetelah arab itu duduk dia mulai makan yang di order tadi
terlihat perempuan arab yang pakai burka itu makan dengan membuka kain yang tergantung di mukanya itu
‘’oh macam itu orang arab itu makan nya’’? kata id
‘’ye lah, dah tahu kan sekarang kan?”’ kaatku
Ida angguk kepala

sepanjang bulan ini ramai pelancong arab datang ke msia
di tempat gue juga terkena tempiasnya
kadang kalau melayan mereka cukup pening dengan kerenah nya
tapi itu lah lumrah yang namanya kastemer , macam macam ragam
tapi yang paling suka dg arab itu kalau belanja dia tak berkira sangat mereka selalu menghabiskan duit yang banyak dan boros.
daya beli mereka sangat tinggi maka itu ltulah msia sangat suka dg pelancong arab. yal a sapa x nak duit ?zaman sekarang duit yang bicara
kata temen gue yg perempuann ada duit abag kusayang tak ada duit abang ku tendang. he he he

No comments: