Sunday, July 15, 2007


KAKI WAYANG

Di dalam store yang kecil dan di bawah eskalator gue biasanya buat kerja, keadaanya sangat sempit dan panas, banyak barang2 kedai sebabnya.
''Bang tepon dari kak lin ofis'' ina menjerit memanggilku dari luar
''iya tunggu kejap'' jawab ku.
''hallo kak lin ada apa?'' tanyaku
''bang boleh tolong gue gak?''kata kak lin dengan meniru logat indonesia gue dia makin fasih berbahasa indonesia
''ya boleh,tolong apa kak lin?''tanyaku
''tolong belikan tiket untuk 2 orang dewasa 2 orang kanak-kanak'' kak lin menerangkan
''film apa kak lin''gue minta penjelasan nya
''transformer,dan kalau boleh waktunya yang jam 12an atau jam 2an''dia menjelaskan
''ok kejap lagi saya pi atas''kataku
Setelah ambil dompet gue langsung pergi ke GSC bioskop di tingkat atas. kebetulan hari ini hari sabtu
begitu banyak orang yang datang dan ngantri untuk menonton.Dengan sedikit terpaksa gue pun ikut beratur
setelah hampir 1 jam beratur akhirnya giliran gue tiba juga.
''hi''kata penjual tiket berbangsa india dengan ramah
''hi,saya nak tiket transformer untuk esok ahad jam 12an atau jam 2an untuk 2 orang dewasa dan 2 orang anak2'' kataku menjelaskan dengan panjang lebar
''''maaf encik,semua tiket dah habis, yang ada jam 12 tengah malam sahaja''dia menjelaskan
''kalau macam tu yang harrypoter ada tak?'' balasku
''kejap saya cek yer,maaf encik tu pun dah habis,yang ada jam 12 tengah malam juga''jawabnya
''oh ok kalau macam tu tak payah la.lain kali je. thankyou. ''
''sama-sama encik'' kata penjual tiket berbangsa india yang mana dia tu pekerja terbaik bulan ini di perusahaannya.
berdiri dan beratur hampir satu jam tapi tiket tak dapat membuat gue sedikit terkilan sebel banget deh,gue langsung turun
dan bagi tahu kak lin.
'' kak lin semua tiket habis la.''kataku
''oh ya ker tak apa lah bang lain kali saja lah kalau macam tu'' kata kak lin sedikit hampa
Hmhh hari sabtu dan minggu memang banyak kaki wayang keluar untuk menonton film yang baru .kaki wayang??
kita orang indo pasti tak faham kan apa itu kaki wayang?.hmm kaki wayang adalah sebutan untuk orang yang gemar nonton tak kira tua atau remaja.
oh ya kalau di malaysia ini mereka rajin dan sering mangambil kata kaki. ya seperti kaki botol unutk pemabuk kaki ponteng untukyang malas kerja dan malas sekolah. yang lucu adalah kaki bangku, kaki bangku?? apaan tuhh??....

No comments: